Welke auto's, verkeer en tips

joz
+Member+
Likes uitgedeeld: 14
Likes ontvangen: 42

Re: Welke auto's, verkeer en tips

Bericht: # 10901Bericht joz »

Ja joh, dacht leuk Citroen heeft een API, kan ik mooi in mijn projectje hangen als widget;
https://developer-preprod.groupe-psa.com/inc/api

Nou werken ho maar. De OAuth2 implementatie komt hieruit bij het proberen te verkrijgen van een token;
https://id-dcr-pre.citroen.com/account/login

Had al credentials voor de My Citroen app op android, dus dacht dat zal hier wel werken. Niet dus.
Dacht ok, geen probleem maak nog wel een account aan hiervoor. Kom je op deze pagina;
https://id-dcr-pre.citroen.com/account/create-account?

Geeft allemaal fouten, en het ergste is nog wel dat de server zo is ingericht dat het gewoon de PHP fouten uitspuugt...
We zijn lekker aan het klungelen daar geloof ik...

Mailtje naar Citroen gedaan, kijken of ik ooit reactie ga krijgen (weinig hoop eerlijk gezegd). Als ze nog een developer zoeken, houd ik me aanbevolen (alhoewel, de baan waar ik nu ben is opzich prima dus wel met een mooi bod komen, als iemand van Citroen meeleest :p).
WhiteSnake
Silver Member
Likes uitgedeeld: 59
Likes ontvangen: 118

Bericht: # 10904Bericht WhiteSnake »

joz schreef: 28 aug 2021, 22:22 Ja joh, dacht leuk Citroen heeft een API, kan ik mooi in mijn projectje hangen als widget;
https://developer-preprod.groupe-psa.com/inc/api

Nou werken ho maar. De OAuth2 implementatie komt hieruit bij het proberen te verkrijgen van een token;
https://id-dcr-pre.citroen.com/account/login

Had al credentials voor de My Citroen app op android, dus dacht dat zal hier wel werken. Niet dus.
Dacht ok, geen probleem maak nog wel een account aan hiervoor. Kom je op deze pagina;
https://id-dcr-pre.citroen.com/account/create-account?

Geeft allemaal fouten, en het ergste is nog wel dat de server zo is ingericht dat het gewoon de PHP fouten uitspuugt...
We zijn lekker aan het klungelen daar geloof ik...

Mailtje naar Citroen gedaan, kijken of ik ooit reactie ga krijgen (weinig hoop eerlijk gezegd). Als ze nog een developer zoeken, houd ik me aanbevolen (alhoewel, de baan waar ik nu ben is opzich prima dus wel met een mooi bod komen, als iemand van Citroen meeleest :p).
Het is nu Stellantis, en het is een Nederlands bedrijf, dus misschien maak je wel een kans op een mooie baan daar :P
Van der Berg
Gold Member
Likes uitgedeeld: 203
Likes ontvangen: 116

Bericht: # 11170Bericht Van der Berg »

1 uur geleden heb ik de linkerkant achter remlampje vervangen omdat hij soms uit en aan ging. Ik heb ook meteen de rechterkant remlampje rechts vervangen. Beide lampen waren van het merk Philips:

Per lampje €13,- totaal voor twee lampjes heb ik €26,- betaald

20210914_152034_resize_34.jpg

20210914_153536_resize_32.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Gigabyte X570 Aorus Pro met Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz CL16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 8GB - Samsung 980 Pro 1TB - LG 27UD68P 4K - TV 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm - S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB
Hardwarejunkie
Gold Member
Likes uitgedeeld: 152
Likes ontvangen: 183

Bericht: # 11175Bericht Hardwarejunkie »

Van der Berg schreef: 14 sep 2021, 17:08 1 uur geleden heb ik de linkerkant achter remlampje vervangen omdat hij soms uit en aan ging.
Is dat niet precies de bedoeling van een remlampje? 😁
Van der Berg
Gold Member

Bericht: # 11176Bericht Van der Berg »

Hardwarejunkie schreef: 14 sep 2021, 19:03
Van der Berg schreef: 14 sep 2021, 17:08 1 uur geleden heb ik de linkerkant achter remlampje vervangen omdat hij soms uit en aan ging.
Is dat niet precies de bedoeling van een remlampje? 😁
:D

Ik wilde wegrijden en mijn neef achter mij kwam erachter dat mijn licht het niet deed.

Ik bedoel dat ik met een vuist moest slaan en het lichtje ging weer aan gisterennacht en het lichtje was niet meer fel zoals dat moest zijn.
Gigabyte X570 Aorus Pro met Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz CL16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 8GB - Samsung 980 Pro 1TB - LG 27UD68P 4K - TV 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm - S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB
Quiller
Gold Member
Likes uitgedeeld: 65
Likes ontvangen: 171

Bericht: # 11180Bericht Quiller »

En daar moeten ze heel de buitenbeglazing van de lichten voor monteren ???? Ok... NEVER toyota voor mij!!!!! (ben ik blij een i4 in bestelling te staan hebben)
Hardwarejunkie
Gold Member

Bericht: # 11181Bericht Hardwarejunkie »

@Quiller ja, die snap ik ook niet. Mijn auto heeft in de kofferbak een klepje dat toegang geeft tot de lampen zodat je deze zelf makkelijk kan vervangen. Op mijn vorige auto heb ik dat al eens succesvol gedaan.
Van der Berg
Gold Member

Bericht: # 11182Bericht Van der Berg »

Bij de Yaris van mijn neef hoeft dat ding erook niet uit. Mijn neef wilde gisterennacht mijn lampje vervangen maar kon er niet bij in de kofferbak. Bij zijn Yaris gaat het via de kofferbak.

Bij mij gaat het dus op een andere manier
Quiller
Gold Member

Bericht: # 11183Bericht Quiller »

Wel @Van der Berg Dat is dan een serieuze designflaw... Dat is vragen om vocht in je lichten.
Van der Berg
Gold Member

Bericht: # 11184Bericht Van der Berg »

Quiller schreef: 14 sep 2021, 20:24 Wel @Van der Berg Dat is dan een serieuze designflaw... Dat is vragen om vocht in je lichten.
:shock: maar,
11 jaar tot heden gedaan :D

Bij de nieuwe Aygo's is dit hetzelfde manier?
Wormwiel
Brons Member
Likes uitgedeeld: 156
Likes ontvangen: 55

Bericht: # 11187Bericht Wormwiel »

Quiller schreef: 14 sep 2021, 19:40 En daar moeten ze heel de buitenbeglazing van de lichten voor monteren ???? Ok... NEVER toyota voor mij!!!!!
Nou nou nou zeuren is ook een vak.

In mijn auto kan ik gewoon het inspuittijdstip, nokkenas en alles afstellen terwijl ik in de auto zit. En dat deed ik ook terwijl het buiten keihard regende.
Dát is pas een auto!!! (VW LT) :heart:
youmas
Brons Member
Likes uitgedeeld: 26
Likes ontvangen: 21

Bericht: # 11191Bericht youmas »

Hardwarejunkie schreef: 25 aug 2021, 10:12 Dit is ook geen reclame: https://www.autoreview.nl/nieuws/autoni ... -onderzoek
van mij mogen al die elektronische bakken spontaan in de brand vliegen. uiteraard zonder de bestuurders en passagiers. ik heb er niets mee en zal er ook nooit wat mee hebben en geen haan op mijn hoofd die kraait om elektrisch te rijden. wat ik helemaal haat is tesla. en dat soort auto's die autonoom moeten gaan rijden. ik blijf benzine rijden tot het laatste druppeltje olie dat er nog te krijgen is en daarna ga ik leupen.
Quiller
Gold Member

Bericht: # 11194Bericht Quiller »

Goh... Je zal kortelings niet anders kunnen dan electrisch rijden (als je een auto wil) - Nu is het nog plannen om op te laden als je ver rijdt, wel tegen 2025 is een keerpunt en zal je met een benzinewagen moeten plannen en aanschuiven omdat de pompen meer en meer vervangen zullen worden. Tevens zullen de taxen nog gevoelig omhoog gaan om de eerste jaren de tax kortingen op de electrische wagens te compenseren... Tot zover het 'negatieve' nieuws... Wat betreft het rijden zelf : ik was er ook eerst tegen, maar ondertussen toch een aantal testritten gemaakt (op mijn bestelde wagen is het nog wat maandjes wachten) en eerlijk : ik ben volledig overtuigd. Ik vermoed heel sterk dat na een aantal weken je mij nog met veel moeite in een ICE zal kunnen krijgen...

Tesla ben ik in principe ook tegen (kennis van mij heeft al aantal jaren model S) wegens de schandalig slechte afwerking... Maar 'o ironie' de nieuwe modellen die uit de chinese fabriek (model Y) komen blijken wel goed afgewerkt ... Die uit de amerikaanse fabrieken nog altijd niet... MAAR : het minimalisme in die wagens is niets voor mij.

Betreffende het in brand vliegen : ook ICE wagens zijn in het verleden al in brand gevlogen... (en ook in het heden nog) -- Wat je nooit ziet zijn cijfers inzake percentages die met brand te maken krijgen ... Kortom het lijkt mij vooral informatie afkomstig uit de hoek van de anti-electrische groepen.
youmas
Brons Member

Bericht: # 11203Bericht youmas »

tja, die ettelijke etters/snobs van den haag zullen er wel iets op gaan bedenken om elektrisch aan te zwengelen. Wat ze nu al aan het doen zijn. En ook de reden waarom ik elektrisch voor een deel ook niks vind. Voor mij moet een auto mij efficiënt van a naar b brengen. op een zo goed mogelijke manier. motor moet krachtig genoeg zijn, weinig onnodig onderhoud, en zo min mogelijk gadgets en elektronica. Hoe meer gadgets en ellektronica hoe groter de kans dat ik niet efficiënt op de plaats van bestemming kom. Techniek moet ook duidellijk zijn, geen geneuzel over accu's en ander elektronisch geleuter. Ik moet de controle over de hele auto hebben en niet de auto of het bedrijf achter de auto over mij. Of nog erger, een stel noobs van een overheid. En daarnaast ben ik een aantal van die lui tegengekomen van tesla's en ook dingetjes gezien en zo, en nah ik moet niets van die lui hebben. ze doen me denken aan die southpark aflevering over die toyota nogwat. Sowieso houd ik niet van gadgets. en al helemaal niet van gadgetfreaks die gaan bepalen wat we wel en niet moeten gaan doen. Ik geloof ook niet dat elektrisch rijden veel minder het milieu zal gaan belasten. Je verplaatst het probleem enkel en je veroorzaakt nieuwe problemen. Zoals gevaar van monotone auto's op de weg. Hoeveel lui er niet zijn die een auto niet eens kunnen besturen laat staan eentje die zichzelf bestuurt. Die denkfout alleen al. Brrr.
youmas
Brons Member

Bericht: # 11204Bericht youmas »

ik rijd trouwens in een ford focus 1,6 futura uit 2004. bijna 200k km's, in totaal iets van 2000 euro onkosten aan gehad sinds ik 'm nieuw heb gekocht. veel heb ik zelf gedaan. of doe ik zelf. ik weet hoe de auto werkt en hoe ik 'm uit mekaar moet halen. heb er een gastank in gegooid voor de korte km's. en zolang ie het doet ga ik daar niets aan veranderen de komende tien jaar. al moet ik die hele motor reviseren. niet kapot te krijgen. rijdt als een trein, nieuwe halfgare bakken rijd ik weg. op de snelweg geen probleem.
WhiteSnake
Silver Member

Bericht: # 11209Bericht WhiteSnake »

youmas schreef: 15 sep 2021, 23:27 Ik geloof ook niet dat elektrisch rijden veel minder het milieu zal gaan belasten. Je verplaatst het probleem enkel en je veroorzaakt nieuwe problemen. Zoals gevaar van monotone auto's op de weg. Hoeveel lui er niet zijn die een auto niet eens kunnen besturen laat staan eentje die zichzelf bestuurt. Die denkfout alleen al. Brrr.
Zijn nu al wetenschappers die voorspellen dat we in 2030 een nieuw milieu probleem hebben: de oude accu packs, nog steeds is het moeilijker en kostbaarder om die goed te recyclen.

Gewoon vol in zetten op E-Feuls waar alle auto's op kunnen rijden en de oude benzine en diesel er zo snel mogelijk uit, heb je en een groot deel van het plastic probleem opgelost, en alle auto's rijden in eens CO2 neutraal.

Dan voor de rest gewoon waterstof, inclusief het huidige gasnet om naar waterstof, kun je je huis er op verwarmen, het thuis tanken, en als je de ruimte hebt het thuis opwekken.
WhiteSnake
Silver Member

Bericht: # 11210Bericht WhiteSnake »

youmas schreef: 15 sep 2021, 00:38
Hardwarejunkie schreef: 25 aug 2021, 10:12 Dit is ook geen reclame: https://www.autoreview.nl/nieuws/autoni ... -onderzoek
van mij mogen al die elektronische bakken spontaan in de brand vliegen. uiteraard zonder de bestuurders en passagiers. ik heb er niets mee en zal er ook nooit wat mee hebben en geen haan op mijn hoofd die kraait om elektrisch te rijden. wat ik helemaal haat is tesla. en dat soort auto's die autonoom moeten gaan rijden. ik blijf benzine rijden tot het laatste druppeltje olie dat er nog te krijgen is en daarna ga ik leupen.
Liever niet, want die krengen gaan vaak nog rijden door de kortsluiting van de brand ook... en uit krijgen ho maar.

Maar Tesla heeft in de V.S. wel flink wat problemen nu, mede door branden en veel ongelukken, zelfs eentje die autonoom vol op een politie wagen met zwaailichten aan die een rijbaan afsloot voor een ongeval, en laatst eentje die zich in een huis boorde waarbij de bewoners ook om het leven zijn gekomen.
WhiteSnake
Silver Member

Bericht: # 11211Bericht WhiteSnake »

Quiller schreef: 14 sep 2021, 19:40 En daar moeten ze heel de buitenbeglazing van de lichten voor monteren ???? Ok... NEVER toyota voor mij!!!!! (ben ik blij een i4 in bestelling te staan hebben)
Ja, want als hij daarbij stuk is kost het je meer als 580 euro (ex inbouw en resetten) voor een hele nieuwe achterlicht unit...

@Van der Berg Philips autolampen zijn te dure troep tegenwoordig, doe je zelf een plezier en koop de volgende keer een setje Osram, gaan veel langer mee. (overigens nooit het lampje (glas) met je vingers aanraken, dat kort ook de levensduur ernstig in aangezien de vetten/zuren van je huid dhelemaal in/door het glas trekken)
Forum m8
Silver Member
Likes uitgedeeld: 9
Likes ontvangen: 59

Bericht: # 11231Bericht Forum m8 »

WhiteSnake schreef: 16 sep 2021, 01:02 nooit het lampje (glas) met je vingers aanraken, dat kort ook de levensduur ernstig in
Vooral ook de lichtopbrengst gezien de vetten uit je huid helemaal zwart bakken op het glas.
Forum m8
Silver Member
Likes uitgedeeld: 9
Likes ontvangen: 59

Bericht: # 11232Bericht Forum m8 »

WhiteSnake schreef: 16 sep 2021, 00:42
youmas schreef: 15 sep 2021, 23:27 Ik geloof ook niet dat elektrisch rijden veel minder het milieu zal gaan belasten. Je verplaatst het probleem enkel en je veroorzaakt nieuwe problemen. Zoals gevaar van monotone auto's op de weg. Hoeveel lui er niet zijn die een auto niet eens kunnen besturen laat staan eentje die zichzelf bestuurt. Die denkfout alleen al. Brrr.
Zijn nu al wetenschappers die voorspellen dat we in 2030 een nieuw milieu probleem hebben: de oude accu packs, nog steeds is het moeilijker en kostbaarder om die goed te recyclen.

Gewoon vol in zetten op E-Feuls waar alle auto's op kunnen rijden en de oude benzine en diesel er zo snel mogelijk uit, heb je en een groot deel van het plastic probleem opgelost, en alle auto's rijden in eens CO2 neutraal.

Dan voor de rest gewoon waterstof, inclusief het huidige gasnet om naar waterstof, kun je je huis er op verwarmen, het thuis tanken, en als je de ruimte hebt het thuis opwekken.
Ja, daarom is de subsidie en belastingkorting op E-auto's ook absurd. Het is op z'n best ook allemaal geknoei in de marge. Autogebuik zwaar ontmoedigen en eens fatsoenlijke fietspaden aanleggen; dat schiet veel harder op.
Hardwarejunkie
Gold Member

Bericht: # 11234Bericht Hardwarejunkie »

Forum m8 schreef: 18 sep 2021, 11:15
WhiteSnake schreef: 16 sep 2021, 00:42

Ja, daarom is de subsidie en belastingkorting op E-auto's ook absurd. Het is op z'n best ook allemaal geknoei in de marge. Autogebuik zwaar ontmoedigen en eens fatsoenlijke fietspaden aanleggen; dat schiet veel harder op.
Om er vervolgens met e-bikes op te fietsen die ook weer accupakketten hebben.

Je hebt volgens mij echt iets tegen auto's he?
Quiller
Gold Member

Bericht: # 11235Bericht Quiller »

Ik denk dat sommigen een enge wereldvisie hebben. 'Ik en alleen ik kan gelijk hebben en iedereen moet zich aan 'mij' aanpassen want anders zijn ze fout en wordt MIJN vrijheid aangetast' (iets in die zin dus) -- Dat of opzettelijk 'uitdaaggedrag' (als dat al een woord is).
Van der Berg
Gold Member

Bericht: # 11237Bericht Van der Berg »

Ik ga zometeen een test rit maken in een Volvo XC40. De man komt mee, hij zegt inderdaad heel anders dan een Aygo.

Mijn neef rijdt nu en ik mag straks ook

De uitvoering dat wij rijden €65.000 standaard €45.000

Ik zit achterin met mijn vrouw en voelt heel anders dan mijn huidige auto

De Volvo stuurt ook zelf
Wailingwimmy
Gold Member
Likes uitgedeeld: 310
Likes ontvangen: 193

Bericht: # 11238Bericht Wailingwimmy »

Van der Berg schreef: 18 sep 2021, 16:19 Ik ga zometeen een test rit maken in een Volvo XC40. De man komt mee, hij zegt inderdaad heel anders dan een Aygo.

De Volvo stuurt ook zelf
Je vergelijkt appels met peren.
Toch niet zo vtreemd dat een auto die ongeveer 4 x zo veel kost als de aygo heel anders voelt.
Van der Berg
Gold Member

Bericht: # 11239Bericht Van der Berg »

Wailingwimmy schreef: 18 sep 2021, 16:39
Van der Berg schreef: 18 sep 2021, 16:19 Ik ga zometeen een test rit maken in een Volvo XC40. De man komt mee, hij zegt inderdaad heel anders dan een Aygo.

De Volvo stuurt ook zelf
Je vergelijkt appels met peren.
Toch niet zo vtreemd dat een auto die ongeveer 4 x zo veel kost als de aygo heel anders voelt.
Ik ben klaar met de proefrit en wat was dat een ervaring. Hij remt automatisch bij het gas terug nemen. Op cruise control houd hij jou voorganger in de gaten en remt hij zelf af. Hij stuurt ook zelf merkte ik. Dat was een hele andere ervaring. Toyota komt als het goed is volgend jaar met de eerste SUV Aygo

De Volvo had 400+ PK
Plaats reactie