Welke Virusscanner

Plaats reactie
Bluesky66
Brons Member
Likes uitgedeeld: 42
Likes ontvangen: 72

Welke Virusscanner

Bericht: # 11167Bericht Bluesky66 »

Ik wil een virusscanner aanschaffen.
Met welke virusscanners hebben jullie goede ervaringen en nemen niet te veel CPU?
Hardwarejunkie
Gold Member
Likes uitgedeeld: 152
Likes ontvangen: 183

Re: Welke Virusscanner

Bericht: # 11168Bericht Hardwarejunkie »

Ik gebruik alweer langere tijd de gratis variant van Avast. Voor mij werkt ie prima voor zover ik weet.
Quiller
Gold Member
Likes uitgedeeld: 65
Likes ontvangen: 171

Bericht: # 11169Bericht Quiller »

Persoonlijk heb ik niets dan goede ervaringen met Bitdefender multi device ... Hij is op alle pc's en smartphones in huis geinstalleerd, nog nooit problemen mee gehad. MAAR : beste is om aan te schaffen op een promotie (ondermeer ibood doet die geregeld in promo) want dat scheelt enorm in prijs (zeker op de meerjaarse pakketten.)
Van der Berg
Gold Member
Likes uitgedeeld: 203
Likes ontvangen: 116

Bericht: # 11177Bericht Van der Berg »

Ik maak iedere jaar gebruik van Norton 360 voor alle notebook, tablet en smartphone en de computer erg goede beveiliging en bescherming. Mijn ouders en mijn vrouw maken er ook gebruik van.

Norton 360 Premium 75GB 10 devices 1jr
Gigabyte X570 Aorus Pro met Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz CL16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 8GB - Samsung 980 Pro 1TB - LG 27UD68P 4K - TV 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm - S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB
Wailingwimmy
Gold Member
Likes uitgedeeld: 310
Likes ontvangen: 193

Bericht: # 11185Bericht Wailingwimmy »

Windows defender en gezond verstand
LaCrimosa
Silver Member
Likes uitgedeeld: 62
Likes ontvangen: 73

Bericht: # 11189Bericht LaCrimosa »

Gebruik al jaar en dag de gratis versie van Comodo Internet Security Premium.
youmas
Brons Member
Likes uitgedeeld: 26
Likes ontvangen: 21

Bericht: # 11190Bericht youmas »

a bit defender. bitdefender dus. malwarebytes doe ik eens in de maand extra mee scannen.
en een hostsfile van mvps als extra laag beveiliging en irritante gevaarlijke adds te blokkeren. ublock extentie gebruikt dezelfde hostsfile bijvoorbeeld. hoef je geen extenties in je browser te laden.
joz
+Member+
Likes uitgedeeld: 14
Likes ontvangen: 42

Bericht: # 11224Bericht joz »

Enkel windows defender.
Echt al jaren geen av meer, ik geloof dat dit het punt was dat ik over was
https://robert.ocallahan.org/2017/01/di ... t.html?m=1

Ook omdat veel AVs het nodig vinden een root certificaat te installeren en je https verkeer te scannen onder het mom van bescherming (superfish anyone? Kan goed fout gaan...)
https://forum.avast.com/index.php?topic=227348.0
Of
https://security.stackexchange.com/ques ... -it-secure
Of vele andere bronnen online te vinden.

Doet het zelfs als je expliciet zegt dat het het niet moet doen... Eng spul als je het mij vraagt, en totaal onnodig. En nee Avast is niet de enige.

Overigens is vragen naar goede ervaringen super subjectief.
Je vraagt aan mensen of waar ze geld aan hebben uitgegeven het geld waard was. Je hebt dan kort door de bocht genomen 2 kampen;

- super slechte ervaringen met het product en raad het keihard af op die gebruiker zijn ene slechte ervaring. Vaak word het dan zo gepresenteerd dat dit voor alle gebruikers altijd geld, wat heel vaak niet het geval is.
Sample size of 1 is niet represetatief

- mensen die hun keuze (geld dus niet enkel voor betaalde pakketten) proberen goed te praten/verdedigen. Dit heet ook wel "post purchase rationalization"

Dit kan je veel verder doortrekken en gebruiken in andere situaties dan waar de TS concreet naar vraagt.
Ook is de onderbouwing bij antwoorden op dergelijke vragen, vaak afwezig of gewoon slecht. Daar kan je vrij makkelijk doorheen prikken.

Imho heeft het dan ook geen zin om dit (of dergelijke vergelijkbare vragen) te vragen.
Je kan beter gewoon proberen te zoeken naar onafhankelijke onderzoeken. Het liefst meerdere.
Bluesky66
Brons Member
Likes uitgedeeld: 42
Likes ontvangen: 72

Bericht: # 11228Bericht Bluesky66 »

Had voorheen bitdefender, maar na eerste jaar is verlengen opeens veel duurder.
Ga nu eerst maar eens windows defender gebruiken.
Quiller
Gold Member
Likes uitgedeeld: 65
Likes ontvangen: 171

Bericht: # 11233Bericht Quiller »

Bluesky66 schreef: 18 sep 2021, 09:40 Had voorheen bitdefender, maar na eerste jaar is verlengen opeens veel duurder.
Je kan van een promo altijd een voucher code kopen die je dan in je bitdefender central toevoegt.. Zo doe ik het elke drie jaar.
youmas
Brons Member
Likes uitgedeeld: 26
Likes ontvangen: 21

Bericht: # 11244Bericht youmas »

Bluesky66 schreef: 18 sep 2021, 09:40 Had voorheen bitdefender, maar na eerste jaar is verlengen opeens veel duurder.
ik heb voor 20 euro vorig jaar bij bol.com voor 2 jaar verlengd. 5 compluters. bij bitdefender was het inderdaad veel te duur.
d410
Moderator
Likes uitgedeeld: 254
Likes ontvangen: 138

Bericht: # 11287Bericht d410 »

Malwarebytes & Bitdefender. :beer:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
If nobody is in the forest, does a tree really fall?
WhiteSnake
Silver Member
Likes uitgedeeld: 59
Likes ontvangen: 118

Bericht: # 11302Bericht WhiteSnake »

Bluesky66 schreef: 14 sep 2021, 15:23 Ik wil een virusscanner aanschaffen.
Met welke virusscanners hebben jullie goede ervaringen en nemen niet te veel CPU?

Norton 360, belast het systeem maar heel weinig, en gaat in een soort sluimer stand bij bvb games.

Vroeger belaste Norton wel flink je systeem, maar dat is gelukkig al jaren niet meer zo (gebruik het al 20 jaar, af en toe wel andere geprobeerd maar die bevielen toch niet zo)
WhiteSnake
Silver Member

Bericht: # 11303Bericht WhiteSnake »

Van der Berg schreef: 14 sep 2021, 19:25 Ik maak iedere jaar gebruik van Norton 360 voor alle notebook, tablet en smartphone en de computer erg goede beveiliging en bescherming. Mijn ouders en mijn vrouw maken er ook gebruik van.

hoop wel dat je niet automatisch ieder jaar verlengt, want dan gooi je heel erg veel geld weg, gewoon online of bvb bij een aanbieding in een winkel een licentie kopen ieder jaar scheeld je heel erg veel geld.

bvb hier: https://licentie2go.com/beveiliging/Nor ... &order=ASC
Van der Berg
Gold Member
Likes uitgedeeld: 203
Likes ontvangen: 116

Bericht: # 11307Bericht Van der Berg »

WhiteSnake schreef: 23 sep 2021, 00:14
Van der Berg schreef: 14 sep 2021, 19:25 Ik maak iedere jaar gebruik van Norton 360 voor alle notebook, tablet en smartphone en de computer erg goede beveiliging en bescherming. Mijn ouders en mijn vrouw maken er ook gebruik van.

hoop wel dat je niet automatisch ieder jaar verlengt, want dan gooi je heel erg veel geld weg, gewoon online of bvb bij een aanbieding in een winkel een licentie kopen ieder jaar scheeld je heel erg veel geld.

Ik heb automatische verlengen uitstaan en koop het inderdaad iedere jaar los. Het is wel vervelend en een gedoe dat automatische verlenging bij Norton. Je moet iedere keer per jaar opnieuw uitzetten.
Gigabyte X570 Aorus Pro met Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - Seasonic Platinum 860w V2 - 32GB DDR4 3600MHz CL16 (2x16) - MSI Ventus OC RTX 2080 8GB - Samsung 980 Pro 1TB - LG 27UD68P 4K - TV 55 inch OLED - Watch 4 Classic 46mm - S20 Ultra - Tab S5e 128/6GB
Hardwarejunkie
Gold Member
Likes uitgedeeld: 152
Likes ontvangen: 183

Bericht: # 11309Bericht Hardwarejunkie »

Van der Berg schreef: 23 sep 2021, 08:35

Ik heb automatische verlengen uitstaan en koop het inderdaad iedere jaar los. Het is wel vervelend en een gedoe dat automatische verlenging bij Norton. Je moet iedere keer per jaar opnieuw uitzetten.
Bij een betaalde virusscanner zou je juist verwachten dat het allemaal wat makkelijker gaat. Het zou voor mij een reden zijn om op een andere virusscanner over te stappen.
WhiteSnake
Silver Member

Bericht: # 11321Bericht WhiteSnake »

Hardwarejunkie schreef: 23 sep 2021, 09:50

Bij een betaalde virusscanner zou je juist verwachten dat het allemaal wat makkelijker gaat. Het zou voor mij een reden zijn om op een andere virusscanner over te stappen.
Nee ze probeer het je makkelijk te maken door automatisch je abonnement ieder jaar op tijd te verlengen zodat je beveiliging niet verloopt, alleen zou het leuk zijn dat ze in plaats van je dan de volle prijs te laten betalen voor een jaar abonnement ze je ieder jaar een dikke korting geven, maar dat doen ze niet, dus kun je beter ergens een deal scoren (vaak 50% tot 75% goedkoper) en automatisch verlengen gelijk uit zetten.
Wailingwimmy
Gold Member

Bericht: # 11328Bericht Wailingwimmy »

Norton neemt gewoon je hele PC over, erg irritant.
komt er bij mij nooit meer in.
d410
Moderator
Likes uitgedeeld: 254
Likes ontvangen: 138

Bericht: # 11346Bericht d410 »

Wailingwimmy schreef: 23 sep 2021, 21:21 Norton neemt gewoon je hele PC over, erg irritant.
De meeste virusscanners zitten vol tegenwoordig :evil: :thumbdown:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
If nobody is in the forest, does a tree really fall?
WhiteSnake
Silver Member

Bericht: # 11350Bericht WhiteSnake »

Wailingwimmy schreef: 23 sep 2021, 21:21

Ik heb er geen last van, vind het prima zo met wat aanpassingen, ik heb echt heel veel verschillende anti virus en firewall programma's geprobeerd maar toch weer steeds uit eindelijk terug naar Norton, veel minder problemen mee en werkt goed.

Bij andere had ik vaak dat er dingen werden geblokkeerd die niet geblokkeerd moesten worden, en dat ging zelfs soms zo ver dat een game die ik al jaren online speel niet meer werkte, terwijl er in de firewall logs niets was te vinden dat het was geblokkeerd en er zelfs geen firewall regel te vinden was voor de game, maar als ik alleen de firewall uitschakelde werkte het in eens wel, firewall aan en het werkte niet meer.
Forum m8
Silver Member
Likes uitgedeeld: 9
Likes ontvangen: 59

Bericht: # 11352Bericht Forum m8 »

Opnieuw Windows installeren was ooit de beste prestatieupgrade die ik aan m'n computer gedaan heb. Maar dat was denk ergens 15 jaar geleden ofzo.

Dat basic ding van Microsoft draait op de achtergrond. Verder nergens last van. Maar ik zuig ook niet de hele dag rare torrents binnen en vooral; ik ben de enige gebruiker.
Wailingwimmy schreef: 14 sep 2021, 22:10 Windows defender en gezond verstand
Dat dus
Wailingwimmy
Gold Member

Bericht: # 11358Bericht Wailingwimmy »

WhiteSnake schreef: 24 sep 2021, 13:32
Wailingwimmy schreef: 23 sep 2021, 21:21

Ik heb er geen last van, vind het prima zo met wat aanpassingen, ik heb echt heel veel verschillende anti virus en firewall programma's geprobeerd maar toch weer steeds uit eindelijk terug naar Norton, veel minder problemen mee en werkt goed.

Bij andere had ik vaak dat er dingen werden geblokkeerd die niet geblokkeerd moesten worden, en dat ging zelfs soms zo ver dat een game die ik al jaren online speel niet meer werkte, terwijl er in de firewall logs niets was te vinden dat het was geblokkeerd en er zelfs geen firewall regel te vinden was voor de game, maar als ik alleen de firewall uitschakelde werkte het in eens wel, firewall aan en het werkte niet meer.
Ik heb alleen ervaring met Norton en Eset, vond die laatste veel beter.
Plaats reactie